HTML

Minden, ami szép és jó (vagy csúnya és rossz)

A nagy összevisszaság, ami a fejemben van.

Friss topikok

2010.09.17. 14:00 Hoppancs

Placebo Budapesten (2010.szeptember 15.)

Hiába érzem néha úgy, hogy öregszem, nem vagyok én már olyan lelkes, végül mindig jön egy koncert, ami újra behúz a Placebo-rajongás legmélyebb (egyben legkellemesebb) bugyrába. Az idei budapesti előadás pont ilyen volt. Kicsit tartottam a magyar közönségtől a három évvel ezelőtti Muse-on szerzett tapasztalatok miatt, amikor is a második sorból sikerült a népnek átpogóznia szerény személyemet a leghátsóba, miközben a már jól ismert halálfélelem is meglegyintett. A 2006-os szigetes Placebo-koncertről meg ne is beszéljünk! Mindezek fényében nem kis aggodalommal foglaltam el a helyem a negyedik sor körül, felkészülve a legrosszabbra. Pedig haj, milyen jó kis pozíció ez, gondoltam magamban, a kilátás szupernek ígérkezik, előttem csak nálam alacsonyabb emberek állnak, a színpad még innen is marha közel van...fú, de rossz lesz, mikor majd elkezdődik az élet-halál harc, és elsodródom innen!

Azonban nemhiába hiszek én a csodákban, az élet most is megajándékozott eggyel, ugyanis leszámítva néhány erősebb nyomulási rohamot, meg egy intenzíven mulató részeg (?) párocskát, akiknek egyensúlyközpontját erősen leamortizálta az elfogyasztott ki tudja mi, szinte semmi sem zavarta a szórakozásomat, és végig maradtam első osztályú helyemen. Újabb csodának tekinthető, hogy nem következett be a " hiába vannak előttem kicsi emberek, a koncert első 5 percében egészen biztosan betol a helyükre a tömeg egy kétméteres, széles vállú alakot, és majd kukucskálhatok ki mögüle végig" jelenség sem.

Az előzenekar a hazai EZ Basic volt, akiket korábban már hallottam egy Placebo bulin, és nem voltak rosszak, ahogy most sem. Rajongó nem leszek, de kellemesen nyomták. Miután elvonultak, és lement a szokásos átpakolászás is a kopasz, valamint a borús tekintetű  fickó vezényletével, megérkezett a Placebo amelynek tagjaira már az első percekben átragadt a kicsi, de lelkes közönség hangulata. Látszólag rá se rántottak, hogy a megfelezett Arénát sem sikerült megtölteni, hihetetlen energiával játszották végig a szűk másfél órát. Brian - aki ezúttal sapka, és egyéb kiegészítők nélkül jelent meg - nem díváskodott, sokat mosolygott, és élvezte a bulit. Az elején nagyon mutogatott valamit a kopaszkának, de az nem derült ki számomra, hogy mit. (Persze nem is érdekes, csak annak, aki kíváncsian lesi Molko minden mozdulatát...) Amikor szólt hozzánk, nem csak a szokásos "Thank you for your warm welcome!" mondatot sütötte el - ami egyébként őszintének hangzott - hanem szóvá tette az első sorosok által mutogatott feliratokat is, illetve a zenekart Magyarországon köszöntő példányra tekintve  viccesen megjegyezte, hogy köszöni, tudja, hogy hol is van éppen. Ezen kívül nem volt komolyabb verbális megnyilvánulása, de ez legalább csak nekünk szólt.

A dalok összetétele és sorrendje nem változott, most is így nézett ki:

Nancy Boy
Ashtray Heart
Battle For The Sun
Soulmates
Kitty Litter
Every You Every Me
Special Needs
Breathe Underwater
The Never-Ending Why
Bright Lights
Meds
Teenage Angst
All Apologies
Song To Say Goodbye
The Bitter End
        
Trigger Happy Hands
Post Blue
Infra-red
Taste In Men

 

Érdekességként még ki lehet emelni, hogy a Song To Say Goodbye alatt leszakadt a gitár vállpántja, ezért Brian egy pillanatra megállt, majd a hangszert érdekesen tartva pengetett tovább a dal végéig. Ugyanezen produkció közben elmaradt a szokásos dohányzás, talán az Aréna szigorú szabályzata miatt.

Az Every You Every Me és a The Bitter End mellett a direkt mondanivaló, és a már kissé uncsi politizálós hangnem miatt sokak által butának tartott Trigger Happy volt az egyik csúcspont, bár az is igaz, hogy ez nem magának a dalnak, inkább a Stefan által vezényelt össznépi karlengetésnek köszönhető. Tényleg vicces, hogy egy ilyen egyszerű kis mozzanat milyen hangulatot tud teremteni. (No, meg az, hogy mindenki szeret "Fuck"-ot kiabálni, hehe.) A Post Blue közben pedig becsúszott egy szolid "Michael Jackson-pillanat"  Mr. Molko részéről, ami elismerő hujjogatást váltott ki a népből. A nagynak nem nevezhető nézősereg végig pörgött, közvetlenül a ráadás előtt pedig komoly harc alakult ki mellettem a Steve Forrest által közénk hajított dobverőért, amit végül én és a szemüvegem is megúsztunk egy darabban.

Nem hittem volna, hogy ezt fogom mondani, de a budapesti koncertet élveztem legjobban az idei négy közül, ami király, mivel a többi három sem volt éppen szar.:) Talán az itthoni levegő teszi, de megint annyira "repültem", mint a tavalyi szigetes buli alatt, és végre teljesen felszabadultnak éreztem magam. Hiába, én már a "nyekergő öregasszony" rabja maradok örökre.:)

 

Egyéb kritikák:

Myrtil

Mr.Nobody

Quart

Rock Station

Hetedik sor

Shockmagazin

 


19 komment

Címkék: budapest kultúra koncert placebo élmények 2010 brian molko stefan olsdal steve forrest battle for the sun zenek


A bejegyzés trackback címe:

https://cseppetsembolcs.blog.hu/api/trackback/id/tr682302862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoey79 (törölt) 2010.09.17. 15:40:34

Kedves Hoppancs! Nagyon jó a beszámoló, mint mindig, azonban a feliratokat illetően te is félreértetted Brian egyik mondatát. Más kritikákban is olvastam, hogy a "Kisses from Hugary"-ből tudta meg, hogy hol van, pedig nem. Ő erre viccesen azt jegyezte meg, hogy "I know the country, right?" - vagyis az országot már ismeri, a csókokat még nem... Ő ezt így értette. :)
A videókért pedig külön köszönet, nagyon jók!

zoey79 (törölt) 2010.09.17. 15:50:10

UI: A gitár pántja a Meds alatt szakadt le. És Brian azért mutogatott a kopaszkának, hogy vegye fel az említett posztereket, bannereket- gondolom, majd felhasználják valami kisvideóra. + A közönségbe is mutogatott egy srácnak, aki nagy, tükörreflexes géppel akart fotózni, de a díva ezt kikérte magának.
És én meg mindenre emlékszem, csoda történt, ó je! :D

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2010.09.17. 15:55:37

Én is úgy emlékszem, hogy arra a kisses from hungaryre inkább azon poénkodott, hogy nagyon jól tudja, hogy hol játszik. Azt a részt pont levideóztam (mivel kb akkor szólalt meg először), úgyhogy majd még megnézem otthon).
Sikerült csinálnom pár elég jó képet is, elég nagy optikájú gépem van, de nem tükörreflexes, úgyhogy legalább nem nekem mutogatott, az tuti :D

zoey79 (törölt) 2010.09.17. 16:51:39

@mtomi: Szia! El tudnád nekem küldeni azt a videót? atheles@freemail.hu
Előre is köszi.

Hoppancs · http://www.cseppetsembolcs.blog.hu 2010.09.17. 16:53:15

Node gyerekek, én sem azt mondtam, hogy onnan tudta meg, hogy hol van, hanem ironikusan jegyzett meg valami ilyesmit, mivel nagyonis tisztában volt vele.:)))

A gitárral kapcsolatban meg nem tévedtem, ezen a videón is látszik, hogy mikor szakadt le:

www.youtube.com/watch?v=Q0XaTQ8j2Uk

zoey79 (törölt) 2010.09.17. 16:53:19

@Hoppancs: A csókokra célzott. Gitárpántért pedig elnézést...úgy látszik, mégsem emlékszem az egészre akkor. :P :D

Hoppancs · http://www.cseppetsembolcs.blog.hu 2010.09.17. 16:58:34

@zoey79: A csókos rész akkor lehet, hogy nem volt egészen tiszta, úgyhogy hiszek neked.:) Majd megnézzük mtomi videóján, ha megmutatja nekünk.:)

Egyébként meg semmi gond, az embernek kiesnek a fejéből dolgok a nagy örömködésben.:)))

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2010.09.17. 20:31:09

Megnéztem, ezt mondja: "to anyone that says "kisses from Hungary", I... you know... I know the country we're in, thank you" Legalábbis ha jól értem.
53 megás videó, biztos elküldjem? :)
3 videót csináltam még: a soulmates egyik refrénjét, a special needs elejét és az all apologies utolsó 2 percét vettem fel, utóbbi elég jó lett, de az meg 210 megabyte :)

Hoppancs · http://www.cseppetsembolcs.blog.hu 2010.09.17. 20:38:45

@mtomi: Én is valami ilyesmire emlékszem...

Szívesen megnéznénk a videóidat, ha nem akarod rejtegetni őket.:) A Rapidshare-re nem tudod feltölteni? Az elég gyorsan megy, és gyorsan le is jön.

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2010.09.17. 20:46:06

Oké, már töltöm is a 4 videót meg az 5 legjobb fotót a rapidshare-re. Tényleg elég gyors! Még 100 perc, de valószínűleg amire befejezi, már nem leszek itthon. Majd éjjel vagy hajnalban vagy holnap mondom a linket, jó? :)

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2010.09.18. 11:25:48

Előbb bekommenteltem a linkeket, de nem akar megjelenni. Akkor inkább elküldöm mailben, zoey-nak már elment!

Hoppancs · http://www.cseppetsembolcs.blog.hu 2010.09.18. 11:45:28

@mtomi: Ja...jé...a kommentedről szóló értesítésemben pedig megjelentek...
Köszi!

zoey79 (törölt) 2010.09.18. 11:47:17

Zoey megkapta és nagyon szépen köszöni. :)

mtomi · http://utolsoejjel.blog.hu 2010.09.18. 11:50:00

@Hoppancs: Akkor neked is megvannak? De hogy miért nem rakta ki ide...na mindegy, legalább csak mi láthatjuk :)

Hoppancs · http://www.cseppetsembolcs.blog.hu 2010.09.18. 12:02:34

@mtomi: Igen, már el is kezdtem tölteni. Jippííí!:)

2010.09.19. 11:28:22

helló, kösz a linket a blogomra! respekt

Hoppancs · http://www.cseppetsembolcs.blog.hu 2010.09.22. 20:19:38

@mtomi: Köszi szépen, nagyon jó kis videók+fotók!:)

Közben megjelent Myrtil (alias Zoey) kritikája is, úgyhogy belinkeltem a többi közé. Olvassátok!:)
süti beállítások módosítása